Najpopularniejsze Posty

piątek, 17 czerwca 2011

O amatorskich krytykach słów kilka...



Dzisiejszy komentarz chciałbym poświęcić pewnemu dość znanemu recenzentowi kart, polskiej sceny UR, Graffowi UM. Z góry jednak uprzedzam że będzie to raczej krytyka, krytyki, niż dzielenie się czymś wartościowym. Potraktujcie więc ten post jako, no cóż, ostrzeżenie.

Przyjrzyjmy się najpierw "videorecenzji".
Pierwsze co przykuło moją uwagę to opis Corteza.
Usłyszałem "Rykoszet minus 2 życia min. 2" i myślę sobie "WTF?!" przecież Cortez ma Rykoszte -2 życia min. 4.
Potem słyszę "8/8 co razem z bonusem daje nam 8/10" i znowu mój komentarz "WTF?!", przecież 8/8 -2 life min. 2 to zupełnie coś innego niż 8/10, zapytajcie Ojibwaya który według tej filozofii jest 7/11.
Potem przechodzimy do karty Vivana i słyszę "niewrażliwa na praktycznie wszystkie DR" i myślę sobie znów "WTF?!", ale potem stwierdzam że może autor uznał karty jak Arno, Jeena, Yookie oraz Bristone jako karty którymi nikt nie gra i których mało na Elo. (zwłaszcza Bristone)
Ale to nie koniec, słyszę że Coleridge jest podatny na SoA i znów moja reakcja to "WTF?!", faktycznie SoA go boli, ale JEDYNIE takie z SoA w umiejętności. Ponieważ b. rzadko zdarza się żeby przeciwnik miał 2 SoA w A na handzie praktycznie rzecz biorąc SoA dla Coleridga to takie zagrożenie jak Protection Power Harrowa dla Tuli. Faktycznie, karta nań dużo traci ale rzadko kiedy pozwolimy doprowadzić do takiego ustawienia :)

Na samym końcu jednak słyszę i że Kusuri ma dużą konkurencję od strony Chan i Yumi i tutaj już robię takie "WTF?!" że, sąsiedzi myślą że puściłem przez dwu metrowe kolumny kawałek "Loca People". Drogi Graffie, bardzo nas cieszy twoja znajomość języka japońskiego, jednak twoja znajomość UR jest niestety dość... nikła. Kusuri jest o tyle świetną kartą że jest mini-dr-em, czymś czego FPC od zawsze potrzebowało. Dzięki temu możemy odsunąć na bok K.O od przeciwnika, bądź przybliżyć się do naszego. Lola która uchodzi za genialną kartę (i słusznie) ma statystyki 6/4 -2 life i Def: +3 życia, ale ma 3*, Kusuri ma gorszą umiejkę i DMG, ale też większą moc i 1 gwiazdkę mniej. Możliwe że Chan zablokuje więcej kart od Kusuri, ale wymarnuje przy tym pigułki tak cenne dla kart jak Tsubame czy Zhe Tung.

W dodatku mam ogólnie do zarzucanie ci jeszcze jedno. TY TYMI KARTAMI NIE GRAŁEŚ, co do diaska więc możesz o nich wiedzieć, żeby je tak "fachowo" oceniać?! Nie mówię nawet o tym że mówisz rzeczy niemal oczywiste (i nawet w tych oczywistościach popełniasz błędy), ale do diaska. Pograj nieco na Elo, powalcz z nimi, a nie tylko recenzjujesz w przerwach od DM gdzie są prawie tylko Uppers.

Ja mogę ci powiedzieć z buta, po trzydziestej walce z Colingardem że on jest wyczapisty i nie raz utrudniał mi życie.
Kusuri była dla mnie o wiele gorszą przeciwniczką niż gdybym widział tam Yumi, bądź Chan. (na co oppowi Chan jak ma obok siebie przeklętą Tsubame i jak daje Kusuri to ja nie wiem czy to 0, 1, 2 czy 4 pigułeki?!)
Vivana? Grałem nią, rozegrałem z kilkanaście meczów i wiesz co ci powiem? Jednak takie DR-y jak Bristone czy Arno bolą, jaka szkoda że ich nie wymieniłeś bo... bo prostu nią nie GRAŁEŚ!

Reasumując, zwrócę się z powrotem do ogółu. Ludzie do diaska, słuchajcie ludzi którzy grali danymi kartami, którzy rozegrali chociaż parę meczów, którzy czuli co im przeszkadza, a w czym czuli się komfortowo. O stokroć cenniejsze takie uwagi, niż filmiki teoretyka siedzącego w swej wieży z kości słoniowej odizolowanej od reszty świata.

PS:To nie jest żaden flaming, czy "koszenie konkurencji" bo ja Graffa nie traktuje jako konkurencji, bo on mówi o teorii UR, a ja o praktyce UR, więc nasze branże to dwa oddzielne działy. Ja tylko prowadzę Apel do ludu w którym sugeruję że Praktyka > Teoria :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo dobry wpis i bardzo dobry opis kart, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem "fanem" tych recenzji :P Zawsze znajdę w nich coś czego nie wiedziałem o grze :).

    OdpowiedzUsuń
  3. w pelnie sie zgadzam z Twoimi opiniami co do nowych kart. Cortez jest ok, ale mocno przereklamowany (tak samo jak Dregn w okol ktorego byl podobny hype a IMO jest karta przecietna).
    Kusuri to strzal w dziesiatke dla FPC. Zawsze brakowalo im DRow a karta defeat:+life spelnia podobna role. I to jeszcze 2* o porzadnych statach, super :)

    pozdrawiam, maven

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, Graff_U z tej strony. Dziękuję za zwrócenie uwagi na mój oczywisty błąd w ocenie postaci Cortez, który został już poprawiony. A co do ocen reszty postaci, czy gdziekolwiek pisze że moje oceny są profesjonalne ? To po prostu oceny, które prezentują moje osobiste wrażenia które odniosłem spoglądając na umiejętności karty ! Nikt nie musi się nimi w żaden sposób kierować. A Ty Faust tudzież Panie Torbo, pisz dalej swojego bloga, ale już nie prowokuj innych graczy do wysiłku pisania na tym blogu, bo niektórzy chcą sobie odpocząć w wakacje. Wiem, mogłem nie pisać nic, ale chce sprostować niektóre wymyślone bajeczki. Pozdrawiam, Graff_UM.

    OdpowiedzUsuń